Príbeh o obyčajnom nákupe neobyčajnej knižky

Po (nie až tak) dlhej dobe som znovu zavítala do kníhkupectva. Čakalo ma veľké poslanie, ktorého som sa už niekoľko týždňov nevedela dočkať. Konečne prišiel ten deň. Šla som si po novú, vytúženú knihu – a nie tak ledajakú. Prekrásne a voňavé vydanie svetového literárneho skvostu, ktoré sa už radí ku klasike, v prednáškach na akademickej pôde titul nebýva často vynechaný. Znalosť tohto diela patrí už takmer k povinnému základu; každý, kto sa chce vyjadriť, ho musel čítať, bez výnimky všetci aspoň vidieť! A teraz je to nedocenené (a trochu drahé) vydanie moje.

Pohádka o Opuštěněti

Pri pokladni som si neodpustila prezrieť drobné radosti na predaj. Pohľadnice, audioknihy, záložky, knižky na jedno sústo... z nich ma zaujal práve rad drobných a nádherné ilustrovaných kníh nie len pre najmenších z edície Mikroliška. Láska na prvý pohľad prišla po nájdení Pohádky o Opuštěněti. Pridala som ju k svetoznámej klasike.

Doma som ako prvú otvorila práve okúzľujúcu knižku rozprávajúcu príbeh psíčka z útulku. Malé biele šteniatko sa volalo Opuštěně, no jeho osud neostal spečatený menom. V krátkom veršovanom príbehu autor Robin Král píše, ako sa šteniatku zmenil život skôr, než sa z neho stal Opupes. Každý jeden veršík príbehu je naviac doplnený ilustráciami Nikoly Logosovej, vytvorenými fúkanou technikou. Vďaka nim sa tmavý svet opusteného šteniatka razom premení na útulný, hrejivý domov. A nenápadná knižka si získa zástupy dojatých čitateľov rovnako ako mňa. Práve pre jej čaro ostal svetový bestseller niekoľko dní na polici nepovšimnutý.

Holčička a drak
Zanedlho som sa musela do kníhkupectva vrátiť po ďalšie skvosty z nakladateľstva Běžíliška. Jedným z nich je jesenný príbeh od Radka Malého, ktorý rozpráva o dievčatku a jej drakovi. Ten však nie je šupinatý, ani nechrlí oheň, ale je celý papierový a lieta! S čítaním tak prichádza jedinečná príležitosť preletieť sa s drakom nie len príbehom dcérky a jej otecka, ale i nežnými ilustráciami od výtvarníčky Marie Štumpfovej. Neodolateľnú kombináciu nájdete v jedinečnom vydaní s názvom Holčička a drak.

A čo sa stalo potom? Franta spadl blízko školy! Všetko ale nemusí byť tak čierne, ako sa zdá. Obzvlášť, ak Frantovu nehodu s citom ilustrovala Tereza Vostradovská. Vykreslila tak mierne dramatický i poučný príbeh o tom, ako vyzerá pobyt v nemocnici. Franta sa spolu s čitateľmi dozvie, čo je to včelička – kanyla, na čo slúži röntgen a mnohé ďalšie zaujímavosti. Veselý príbeh znovu vo veršoch napísal Robin Král.

Franta spadl blízko školy

Táto, i ďalšie knižky z edície Mikroliška dokazuje, že najmenšie veci vedia nie raz vykúzliť najväčšiu radosť. Potešia nie len drobcov do desať rokov, pre ktorých sú určené, ale tiež rodičov, hlídačku alebo babičku s dedom. Podľa odporúčania samotného nakladateľstva si edíciu vychutnáte na cestách, v čakárni u lekára alebo i vo vzducholodi.

Kniha Pohádka o Opuštěněti, ktorú napísal Robin Král a ilustrovala Nikola Logosová, vyšla v roku 2014 v nakladateľstve Běžíliška v Prahe.
Kniha Holčička a drak, ktorú napísal Radek Malý a ilustrovala Marie Štumpfová, vyšla v roku 2017 v nakladateľstve Běžíliška v Prahe.
Knihu Franta spadl blízko školy, ktorú napísal Robin Král a ilustrovala Tereza Vostradovská, vyšla v roku 2015 v nakladateľstve Běžíliška v Prahe.