PDF

PROHLÁŠENÍ O PŘÍSTUPNOSTI
PRO WEBOVÉ STRÁNKY A MOBILNÍ APLIKACE

Toto prohlášení je vypracováno dle právních předpisů o požadavcích na přístupnost a popisuje, jak níže uvedená digitální platforma splňuje požadavky na digitální přístupnost. Součástí je obecný popis služby a praktické vysvětlivky pro uživatele.

1. Obecný popis služby

Hlídačky.cz je online platforma, která propojuje objednatele péče (např. o děti, seniory, nebo domácí mazlíčky, úklidu nebo doučování) s poskytovateli.

Uživatelé mohou:

Platforma je dostupná na webu https://www.hlidacky.cz a současně v mobilní aplikaci (iOS a Android). Datový obsah (uživatelské účty, zprávy, rezervace) je dostupný v rámci webové a mobilní aplikace.

2. Vysvětlivky k používání a orientaci

2.1 Webová aplikace

2.2 Mobilní aplikace

Mobilní aplikace poskytuje obdobné hlavní funkce jako webová verze s důrazem na rychlou komunikaci a možnosti přijímat notifikace.

3. Soulad s požadavky na přístupnost

Webové stránky a aplikace odpovídají požadavkům na přístupnost dle normy EN 301 549 v aktuálním znění a pravidlům Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2 na úrovni AA.

Webové stránky a aplikace jsou navrženy tak, aby byly prezentovány srozumitelným způsobem, tak aby je mohl uživatel vnímat. Zvolená prezentace písem má odpovídající velikost a vhodný tvar s přihlédnutím k předvídatelným podmínkám použití a využívá dostatečný kontrast, jakož i mezery mezi písmeny, řádky a odstavci. Veškerý netextový obsah je doplněn o alternativní prezentaci tohoto obsahu. Elektronické informace potřebné při poskytování služeb jsou poskytovány jednotným a přiměřeným způsobem tím, že jsou vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.

Webové stránky a aplikace jsou zpřístupněny jednotným a přiměřeným způsobem, aby byly vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.

Jsou-li k dispozici služby podpory (například helpdesk, telefonické centrum, technická podpora, konverzní služby a služby odborné přípravy), tak tyto služby podpory poskytují informace o přístupnosti služby a její kompatibilitě s podpůrnými technologiemi, a to způsoby komunikace přístupnými zejména osobám se zdravotním postižením.

Naše identifikační, bezpečnostní a platební metody a funkce jsou navrženy tak, aby byly vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.

4. Zpětná vazba a kontaktní údaje

Děláme maximum, aby naše služby byly přístupné pro každého. Pokud narazíte na problém s přístupností webu či aplikací, dejte nám prosím vědět. Velmi uvítáme vaši zpětnou vazbu a společně se pokusíme najít řešení.

5. Postup prosazování práva

V případě, že neobdržíte včas odpověď nebo nebudete spokojeni s naší reakcí na váš podnět ohledně přístupnosti, máte právo obrátit se na příslušný orgán dohledu:

Česká obchodní inspekce – Ústřední inspektorát Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2 E-podatelna: www.coi.cz/podatelna.

Jedná se o orgán ze zákona dohlížející na plnění povinností v oblasti přístupnosti u služeb elektronického obchodování poskytovaných spotřebitelům.

6. Datum vyhotovení

Toto prohlášení bylo vyhotoveno dne 28. 6. 2025