Ze dne na den prudce spadly teploty a tropické vedro vystřídalo sychravé dešivé počasí. Letní šaty opět zapadly na dno skříně a na denní pořádek přišly pletené svetry, punčochy a za chvíli je bude následovat i čepice a rukavice. Proč nás ráno do školky a do školky provází mlha? Proč oblohu stále nezdobí duha, když je tak pěkná? Jestli si vaši drobci lámají hlavinky nad záhadami mezi nebem a zemí, je čas na Meteorologické pohádky.

Online nakladatelská platforma Pointa nedávno vydala neobyčejnou sbírku pohádek od autorky Ludmily Bakonyi Seligerové. Její knížka O nebi a zemi aneb Meteorologické pohádky popišuje počasí a vesmírná tělesa, čímž jich přistupnou formou představuje dětským čtenářům. Každá pohádka je navíc obohacena o krátký úvod, který vysvětluje například i to, jak vzniká mlha. Úvodní slovo často obsahuje odborné výrazy, které mohou byt pro děti neznámě, ale není třeba se jich obávat. Nabízejí rodičům prostor na vysvětlení záhadných slov nebo na diskuzi s dítětem. K pohádkám nechybí ani různé zajímavosti nebo pokus, který si děti mohou samy vyzkoušet.

Pozoruhodné jsou v knize i ilustrace. Mladičká a talentovaná ilustrátorka Eliška Andělová na chvíli vyměnila tužky a pastelky za akvarelové barvy, aby čtenářům pomohla s porozuměním informacemi nabitého textu. Její nevšední obrázky nejen že zdobí příběhy, ale také pomáhají představit si, co se skrývá pod složitými meteorologickými pojmenováními. Pozornému čtenáři neuniknou ani rafinované drobné ilustrace ve spodní části stránky, které se z povídky na povídku mění. Odpovídají tak tématu a čtenáře nezačnou po pár stránkách nudit.

Zábavná i poučná sbírka pohádek O nebi a zemi aneb Meteorologické pohádky je určená všem zvědavým školákům i předškolákům, kteří nemají strach zabloudit společně s knížkou mezi sněhové vločky, oblaka a nebo ještě výše – ke hvězdám. Ocení ji všichni rodiče, hlidačky nebo učitelky. Najdou v ní totiž výbornou pomůcku, jak dětem bezbolestně vysvětlit přírodní jevy odborně a poutavě. Bude vaší pomůckou při rozhovoru o složitém tématu koloběhu života v přírodě a navíc v ní najdete plno hravých pokusů.

Knihu O nebi a zemi aneb Meteorologické pohádky, kterou napsala Ludmila Bakonyi Selingerová a ilustrovala Eliška Andělová, vydalo nakladatelství Pointa v Praze v roce 2019.

Knihu si můžete koupit tu.